Speciální kurz prevence rizik a komunikace pro E.ON — PrPom

Speciální kurz prevence rizik a komunikace pro E.ON

Energetická společnost E.ON patří mezi naše významné klienty. Po více jak desítce společných kurzů, se už vzájemně posouváme dál. Protože v některých případech první pomoc samotná nestačí. Vyvinuli jsme ve spolupráci H&S managementu kurz PREVENT. Školili jsme krizovou komunikaci, modelové situace zaměřili na hledání bezpečnostních rizik a zaměstnance rozvíjeli v jiných, než pro nás tradičních dovednostech.

Kurz měl téměř roční přípravu, po které proběhl pilotní kurz. Po zapracování připomínek další 4 ostré kurzy — 2 v Čechách, 2 na Moravě. Jsme hrdí, že můžeme tvořit kurzy na klíč s takto silným partnerem. Vyjádření šéfky H&S managementu níže.

V polovině října 2017 proběhlo ve čtyřech termínech zážitkové školení pro provozní vedoucí zaměřené na téma psychologie a komunikace v oblasti BOZP. Kurzu se zúčastnilo přes 60 vedoucích pracovníků z provozních útvarů včetně techniků BOZP. Součástí školení byly tři modelové situace zaměřené na problémové situace, ke kterým může během výkonu práce dojít: dopravní nehoda se služebním vozem, situace s porušením označené zóny veřejností, situace s agresorem. Během těchto modelových situací si mohli naši zaměstnanci vyzkoušet „role“ herců, zachránců nebo pozorovatelů, součástí modelových situací bylo i jejich následné vyhodnocení a shrnutí správných i špatných postupů.

Uvedený seminář předvedl díky názorným příkladům složitost jednání v krizových situacích. Přínosem byla nutnost aktivního přístupu všech zúčastněných i potřeba zapojení se do jednotlivých situací stejně tak jako možnost vyzkoušet si všechny možnosti, které mohou u krizových situací nastat (účastník, přihlížející, zachránce). Výborné bylo také vyhodnocení jednotlivých reakcí a doporučení k jejich lepšímu provedení v případné reálné situace. Všechny modelové situace byly jako „živé“, a o to bylo vše zajímavější. Další věc, která stojí za zmínku, je komunikace se záchrannou službou. Bylo skvělé, že účastníci měli možnost si vyzkoušet kdy zavolat, co nahlásit a jak postupovat podle informací od „dispečinku“. Hlavně být v klidu a podávat lékaři na lince srozumitelné informace.

Mgr. Kamila Zrůstová, vedoucí BOZP a managementu zdraví

 

 

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..